キッズスクールでは、保育を全て英語で行っています。子どもたちは英語の環境に浸り、毎日の生活やアクティビティを通して英語を自然に身につけます。 幼児期の子どもは「語学の天才」ですから、どのような言語でもすぐに話す事ができるようになります。
Learning Through Play
Move

キッズスクールでは、這いつくばったり、上ったり、ジャンプしたり、踊ったりまたゲームしたりと身体をいっぱい動かします。これは身体の基礎体力とバランス感覚を促すだけではなく、チームワークや社会性を発達させます。
At Kidschool, children can use their muscles and bodies for crawling, climbing, jumping, dancing, and playing games. This develops physical fitness and coordination and encourages teamwork and social interaction.
Explore & Express

毎日の戸外の活動に加えて、室内のプレイエリアは感覚的探求、一人遊びや自己表現を促します。アートセンターでは多彩なアートの材料を使って実験できるよう提供されます。
In addition to daily outdoor play, our indoor play areas encourage sensory exploration, independent play, and self-expression. Our art centers provide opportunities for children to experiment using art materials.
Understand Routine

毎日のルーティンには個人活動とグループ活動があります。先生たちは子どもがルーティンを理解したり、精神的、身体的なバランス感覚を発達させるために優しく指導します。ルーティンを通して、子どもたちは先生の話にきちんと耳を傾けること、指示に従うこと、秩序立った行動、衛生概念や他者への共感など貴重な社会性を身につけます。
Our daily routine includes both individual and group activities. Teachers gently help your child understand routines and provide activities for their mental and physical development. Through routine, children learn valuable social skills such as listening to the teacher, following instructions, orderly conduct, personal hygiene, and empathy for others.
Relax

キッズスクールでは、登校する子どもたちを先生のあたたかいハグで迎え入れます。そのため、子どもたちはすぐにリラックスして溶け込むことができます。 毎日のルーティンには、一人遊びの時間がたっぷりあるため、子どもたちはリラックスして、自由にコミュニケーションを取ることができます。教室は、先生が本の読み聞かせや物語を話したり、会話ができる広々とした静かで居心地が良い作りとなっています。
When a child comes to our school they are greeted by a teacher with a warm hug and soon relax. The daily routine allows for plenty of independant play time where children can relax and communicate freely. Our rooms are spacious and have quiet, cozy places where children and teachers can read books, tell stories, or have conversations.
Communication

フリープレイの時間、子どもはリラックスして主体的に先生や他の生徒と遊びます。子どもの遊びは年齢によって3つの明確なステージに区分されます。感覚的遊び(0-2才)、シンボル/劇的遊び(2-6才)、組立遊び(4-6才)。分かりやすいシンボル/劇的遊びの例は子どもたちがおままごとの料理を互いに作るなど家庭を真似たりする事などです。子どもはすぐに自然な自己表現方法をたくさん身につけます。
During Free play time, children can relax and have independent play with teachers and students. Children’s play has three distinct stages depending on their age. Sensorimotor (0–2), Symbolic/Dramatic play (2–6), and Constructive play (4–6). An excellent example of symbolic/dramatic play is when children enact their home life by making pretend food for each other. Children soon learn to express themselves in a variety of natural ways.
Moving to Music

サークルタイムはグループ活動です。子ども達は一緒に歌を歌ったり、指遊びやチャント(リズムに乗せた発音)をします。ゲームを通して遊び、手をつなぎ、友達になり、運動能力の発達も促されます。聴く力や話す力をのばすため、サークルタイムの歌は、簡単に真似して楽しめるよう、シンプルで分かりやすく、同じ言葉をや動きがくり返し使われています。
Circletimes are group activities. Children sing songs, do finger-play, and chant together. They play games, hold hands, make friends, and develop gross motor skills during active games. To develop listening and speaking, our circle time songs use simple and clear language and repetitive words and actions that are easy to follow and fun.
Creativity

アートセンターは、驚くほど多数の感覚的体験ができるようになっています。手で触れて探ることが大好きな小さな子どもたちに向けて手触りの違いを感じたり、握ったり、穴を開けたり、指を突っ込んだり、動かしたりします。子どもたちは様々なアートツールを使う事により、目と手の高度なバランス感覚を養い、自信を高めます。
Our art centers provide an amazing range of sensorimotor experiences for young children, who love to explore by touching different textures, or by squeezing, poking, sticking, or moving things with their fingers. Children develop excellent hand/eye coordination and self-confidence by learning to use various art tools.
Life Skills

フードセンターでは、子どもたちは五感を使って学習します。子どもたちは、初めて食べる食品も触覚、味覚、嗅覚、視覚そして聴覚の刺激を通じて楽しみながら慣れていきます。子どもたちは、アルファベットの形とフォニックス、算数のコンセプト(数え方、はかり方と仕分け)科学のコンセプト(因果関係)を学びます。さらに、我慢、マナーや達成感なども学びます。
In our food center children experience learning with all five senses. The activities stimulate touch, taste, smell, sight, and hearing, and introduce children to new foods in a fun way. Children learn alphabet shapes and phonics, math concepts (counting, measuring, and sorting), science concepts (cause and effect), patience, manners, and pride in accomplishment.
Literacy

読み書きのセンターでは、就学前の子どもたちでも簡単に読み書きができるようになります。先生たちは、子どもがマイペースで読む力を養えるよう注意して見守ります。遊びと学習の組み合わせで、子どもは語彙を増やし、フォニックス、アルファベットの形と順序、3文字ブレンディングの練習、そして文法を学びます。
In our reading center, children easily learn to read and write before they enter grade school. Teachers monitor their progress carefully, in order to let them develop their reading skills at their own pace. Through a combination of play and study, children increase their vocabulary, learning phonics (letter sounds), alphabet shapes and sequence, three-letter work blending, and grammar.
Show and Tell

毎週、スクールで教えられたコンセプトについてジャーナルのページを制作します。ジャーナルタイムは、お子様の家庭生活を先生やお友達に発表する(ショウ&テル)貴重な体験の時間です。
Each week, children create a journal page about a concept taught at school. During Journal time, children have a chance to show and tell other children and teachers about their family life at home.
Listening

誰かが文字を読み上げる音は小さな子どもたちの興味をそそります。毎日のストーリータイムでは、先生が英語の本を読み上げ、子どもたちの言葉と聞く力の発達を助けます。
The sound of someone reading words fascinates small children. During our daily story time, teachers read English books out loud to help children develop advanced language and listening skills.